HISTORIE SPOLEČNOSTI
Celý příběh začal tím, že se podařilo vyjednat v průběhu roku 2018 se značkou Mideer možnost nákupu a následného prodeje hraček jejich značky pro ČR a SR.
ROK 2019
V okamžiku, kdy bylo vše domluveno s f.Mideer, tak v ten okamžik se začal řešit nákup zboží, kolik, čeho v jakém množství. A s tím spojená i logistika a to, kde se bude zboží skladovat, jakou formou ho budeme prodávat, jak ho budeme expedovat a jaké dopravce na to využijeme.
A v neposlední řadě, kde na to vezmeme finance, jak to bude se založením firmy, účetnictvím DPH atd.
A při řešení všech těchto otázek došlo k propojení dvou osob a 1.4.2019 byla založena firma toySimply. Společnost byla založena u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou C312206.
Cílem bylo mít v názvu hračku, protože to je pro nás to hlavní. Naším mottem a sloganem je: „Děti jsou naše radost a radost dětí, jsou jejich hračky“.
Pro firmu je důležité, že má dvě osoby z rozdílných oblastí, jeden je odborník na znalost hračkářského trhu, má přehled o novinkách, zná se s lidmi z oboru a druhý je odborník na logistiku, na eshopy, na technické záležitosti.
Uvědomujeme si, že je podstatné mít výborný, designově krásný produkt v podobě hraček, ale k tomu i navázané dobré služby. Aby naši zákazníci byli spokojeni a vraceli se k nám.
Od založení firmy jsme následně řešili všechny oblasti k zahájení prodeje značky MiDeer. Po velkém zvažování jsme se nakonec rozhodli jít cestou vlastní logistiky. Po velkém hledání jsme si v dubnu 2019 pronajali sklad, který jsme začali připravovat pro naše potřeby. Průběžně jsme řešili i cenové nabídky na dodávky balíků zákazníkům, kde jsme nakonec uzavřeli smlouvu s dopravcem Geis.
V srpnu 2019 jsme přijmuli náš první 40´HC kontejner, který jsme naskladnili, zkontrolovali a mohli začít s prodejem.
Pro zahájení samotného prodeje jsme potřebovali mít eshopové řešení. Rozhodli jsme se jít cestou pronajatého webového řešení od společnosti Shoptet, která nabízela řešení vyhovující našim potřebám. Začátek bylo zaregistrovat domény pro náš prodej. Už zde jsme si zaregistrovali více domén pro možné budoucí potřeby. A pak jsme v srpnu 2019 spustili svůj e-shop pro prodej naším partnerům v segmentu B2B, tj. hlavně prodejcům hraček na eshopech. A v tom samém měsíci i expedovali první balíčky. A celkem do konce roku bylo více jak 300 zásilek.
Rok 2019 jsme zakončili s výsledkem celkem 95 objednávek a celkovém obratu 560 tisíc Kč. V evidenci jsme měli celkem 20 aktivních velkoobchodních odběratelů jak z České republiky, tak i ze Slovenska.
ROK 2020
Na začátku roku 2020 jsme i s ohledem na období covidu začali řešit, jak dále podpořit prodej. Jedna z otevřených možností bylo vylepšit naše služby směrem k našim B2B zákazníkům a to nabídnutím služby dropshipping.
Protože ale věříme naší značce a produktům značky Mideer, tak jsme se rozhodli, že pro další růst nebudeme spoléhat jen na naše B2B odběratele, ale půjdeme cestou vlastního prodeje v segmentu B2C. A k tomu už je ideální mít vlastní zázemí pro distribuci.
V květnu 2020 jsme koupili do našeho vlastnictví sklad v Sulkovci, který jsme měli v pronájmu. S tím jsme již dříve koupili i větší vozidlo na nezbytné převozy balíčků pro odvoz na depa dopravců. A protože vyřizování B2C objednávek má svoje specifika, tak v květnu jsme si pronajali prostory v Poličce, které jsme přizpůsobili logistickým potřebám k výdeji B2C objednávek.
A ve stejném období jsme zároveň spustili zcela nový e-shop, který je zaměřen na prodej koncovým uživatelům v České republice. Zde jsme poprvé řešili, jakou cestou se vydat v eshopovém řešení. Firma Shoptet ve svém řešení nabízela možnost jednoho webového řešení, jak pro potřeby B2B, tak i pro účely B2C. Toto řešení ale bylo natolik komplikované a chtěli jsme mít pro své koncové zákazníky samostatnou doménu, takže jsme se rozhodli pronajmout si další licence od f.Shoptet pro účely prodeje v České republice.
Na podzim roku 2020 jsme si prošli náročným obdobím, kdy došlo k výraznému nárůstu počtu objednávek. Toto období bylo pro všechny velmi náročné, ale zároveň bylo pro nás i motivující do dalšího období. Což byl i jeden z důvodů přípravy a zajištění nové pobočky ve městě Polička. Tímto chceme být více blízko svým zákazníkům. A zároveň i nadále zvyšovat úroveň nabízených služeb. Proto jsme spustili spolupráci i s firmou DPD a Zásilkovnou, které nabízely dodávky na výdejní místa, která začala být mezi zákazníky stále více oblíbená.
Rok 2020 jsme nakonec ukončili s výsledkem 260 objednávek v segmentu B2B s celkovým obratem 2.067 tisíc Kč a 770 objednávek v segmentu B2C o celkovém obratu 547 tisíc Kč.
ROK 2021
Na začátku roku jsme vyhodnotili přínos vlastního e-shopu pro koncové zákazníky s výsledkem, že je to správný směr, který budeme nadále více rozšiřovat a podporovat.
Proto jsme začali aktivně pracovat i na vylepšených marketingových akcích na sociálních sítích. Zaměřili jsme se hlavně na definici klíčových slov naší společnosti. Cílem bylo vylepšit CEO eshopu včetně popisů a obrázků na e-shopu. A podařilo se nám začít dlouhodobě spolupracovat s p. Zdeňkem Polachem, jediným úspěšným českým břichomluvcem. Díky této spolupráci začala vznikat první videa Matýska (jedna z postaviček p.Polacha) s našimi produkty.
V dubnu toho roku jsme udělali další strategické rozhodnutí a koupili jsme e-shop Mráček z hraček včetně jeho zásob. Tento e-shop má svou dlouhou historii a je zaměřený jak na prodej hraček značky Mideer, tak i na další značky z oblasti hraček.
V létě jsme navíc začali připravovat slovenskou verzi e-shopu pro koncové zákazníky. I zde jsme řešili, jakou technickou cestou se chceme vydat, a nakonec jsme si pronajali další licenci od f.Shoptet, stejně jako u české verze. Takže v 10/2021 jsme spustili i e-shopové stránky ve slovenštině pro naše slovenské zákazníky.
Konec roku 2021 se opět nesl v duchu zvýšeného počtu objednávek. Naší snahou a cílem bylo držet si stále kvalitu servisu, což se nám díky spoustě kladných recenzí podařilo.
Rok 2021 jsme nakonec ukončili s výsledkem 417 objednávek v segmentu B2B s celkovým obratem 2.890 tisíc Kč, 3.123 objednávek v segmentu B2C o celkovém obratu 2.478 tisíc Kč.
ROK 2022
Rok 2022 začal vyhodnocením prvních třech let podnikání a stanovením strategie na rok 2022. Čísla nám jasně ukazovala, že má smysl se věnovat B2C segmentu.
A protože chceme být odlišní od své konkurence, tak jsme začali vylepšovat produkty od značky Mideer. Rozšířili jsme produktovou řadu o produkty z kategorie vědecké pokusy, stavebnice atd. A začali jsme intenzivně pracovat na vytvoření vlastních česko/slovenských návodů pro produkty, kde byl návod vhodný/nezbytný. Tyto návody nechávám tisknout v barevném provedení a následně převádíme „přebal“ produktů, kde vkládáme do balení návody, krabici označíme vlastní pečetí a takto připravený produkt následně opětovně zabalíme. Toto řešení nás odlišuje o ostatních značek v segmentu hraček.
Naše snaha nám následně pomohla i ve vyjednávání se společností Mideer, protože se nám podařilo vyjednat si exkluzivitu v prodeji hraček Mideer pro Českou a Slovenskou republiku. A nejen to, na vybrané produkty jsme dostali exkluzivitu na prodej v Polsku.
Což znamenalo začít připravovat další e-shop pro polský trh. Našli jsme rodilou mluvčí přímo v Polsku, která začala připravovat překlady všech produktů. I v tomto případě jsme se vydali cestou řešení vlastní licence na Shoptetu. e-shop byl připraven a spuštěn do ostrého provozu v 09/2022.
Díky našim dobrým vztahům s lidmi v Číně jsme se rozhodli nechat si vyrobit první produkty značky Toysimply. Ve spolupráci s českou ilustrátorkou jsme zadali do výroby Toysimply promítací baterky s čistě česko-slovenskými pohádkami včetně náhradních kotoučků do baterky. Tyto produkty se vyrobily průběhu léta a začátkem října jsme je spustili do prodeje.
Sezona v tomto roce začala již na začátku září a trvala až do konce roku.
Rok 2022 jsme nakonec ukončili s výsledkem 302 objednávek v segmentu B2B s celkovým obratem 3.085 tisíc Kč, 4.183 objednávek v segmentu B2C o celkovém obratu 3.335 tisíc Kč.
ROK 2023
Rok 2023 je pro naši společnost velmi důležitý. Stále pracujeme na růstu naší firmy a máme v plánu učinit další kroky, které nám pomohou v tomto růstu. Cílem je tento rok překonat hranici v celkovém obratu, a to v objemu 10 mil Kč.
Historie nám ukázala a je naším dlouhodobým cílem být kvalitním prodejcem hraček značky Mideer, které si postupně získávají svoje místo mezi dalšími světovými značkami hraček. Naše zaměření je především na puzzle, magnetické stavebnice, didaktické hračky, dětské vědecké pokusy, dětské promítačky pohádek aj. Jde nám především o hračky, které pomáhají dětem v rozvoji jejich zručnosti a jejich vývoji.
S tím souvisí i naše zaměření na tvorbu vlastních jazykových překladů, které pomáhají dětem i rodičům v lepší orientaci s produktem. A různými podpůrnými akcemi se snažíme vytvářet samotné příběhy k hračkám.
A protože nám historie ukázala, že produkty značky Mideer jsou kvalitní a cenově dostupné vůči konkurenci, tak se více zaměřujeme na samotný prodej v segmentu koncových zákazníků než na objemy prodejů v segmentu velkoobchodních distributorů. Naším smyslem není, aby naše produkty byly „všude“, ale aby si nás zákazníci sami našli, díky recenzím, kladnému doporučení atd.
Protože společnost roste, tak je naším cílem najít vhodnější prostory pro zázemí administrace a expedice B2C objednávek. A tento krok se nám podařil hned na začátku roku 2023, kdy jsme podepsali dlouhodobou nájemní smlouvu na třikrát větší prostory, než jsme měli doposud.
Dalším krokem bylo, že naše společnost začne aktivně prodávat koncovým zákazníkům prostřednictvím Marketplace. Je to oblast, která se postupně dostává i do našeho českého prostředí a bude zde stále více zákazníků nakupovat i produkty z našeho oboru. U Polska je tento způsob prodeje dominantní a zde je výrazně v čele společnost Allegro. Tato společnost na jaře 2023 začala s integrací i do ČR, proto jsme se rozhodli postupně začít spolupracovat s tímto Marketplace, a to nejen pro ČR, ale i na trhu v PL. Druhý strategický Marketplace je pro nás Heureka, kde je našim cílem začít aktivně prodávat na českém a slovenském trhu.
A k tomu všemu pro snížení administrativní zátěže spojené s administrací objednávek jsme se rozhodli, že v roce 2023 změníme dodavatele e-shopového řešení. Procesní požadavky naší společnosti se navyšují a cesta řešení jednotlivých administrací e-shopů od f.Shoptet je z dlouhodobého pohledu pracná a finančně náročnější. Proto jsme se po několika jednáních rozhodli pro změnu dodavatele a přechod na nový systém, který bude vyhovovat našim potřebám. Plánovaný termín je podzim 2023.
A v neposlední řadě řešíme i organizační strukturu společnosti. Plánujeme navýšení počtu vlastních zaměstnanců a rozšíření o externí zaměstnance v různých oblastech činnosti.